sorg!

Usch!
Idag var ingen rolig dag.
Vad säger man när ens vänns syster tar livet av sig.Skulle så gärna vilja vara där och trösta men hon bor långt bort och hon åker nu själv ännu längre bort på en semester som redan var bokad och bestämmt sedan länge. Dom var i valet och kvalet om dom skulle åka iväg på sin drömsemester och tack och lov så åker dom. Att komma bort från vardagen är nog skönt, då är det ju som sagt var inte vardag och hon behöver inte åka förbi sin systers lägenhet varje dag och tänka på det vardagliga samtalet hon alltid hade med Jenny. Dom pratades vid nästan så gott som varje dag. Hennes lägenhet låg på vägen till jobbet, så det var ju så vardagligt.
Jag har inte träffat Jenny på många år men minns henne väl, men hennes 15 åriga dotter har jag inte träffat och fy vad tragiskt det här är.
Tydligen är hon den starkaste av dom alla nu och jag önskar bara av hela mitt hjärta att ..... jag har inga ord. Vet inte vad jag ska skriva men måste bara få gråta lite och tänker så mycket på vad som gör att man tar sitt liv. Hur kan det vara så jobbigt att leva och hjälp vad svårt det måste vara att ta steget.
Vissa blir skänkta ett liv medan vissa inte får ett. Jag kan bara inte föreställa mig hur min vän har det just nu. På fredag är det begravning och jag ska skänka dom all min kraft och energi genom att tänka på dom och hoppas att dom känner det.

Kära Jenny!
Hälsa Cillan för jag saknar henne så mycket just nu så det gör ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0