LANGLOIS Brut

Langlois Brut Cremant de Loire är en ny godsak på systemet och jag var lite nyfiken på den. Trodde spontant att det skulle vara Sauvignon blanc i den men så var det ju inte såklart utan här finner vi: Chenin blanc, Chardonnay & Cabernet franc. En super torr, knastrande bubbel historia med livliga bubblor och rätt stora. Smaken har mycket mineral i sig och sällskap av gröna hårda omogna äpplen. Doften är lågintensiv och hittade inte mycket där. I munnen är den mousse(ig)och eftersmaken skapar mycket saliv som bubblade upp sig som diskmedelskum. Vinet var riktigt gott och öppnades av Jörgen med stora köttkniven. Det blev han som gjorde sabreringsmetoden och inte jag som jag hade tänkt mig.
Årets första dag avslutades med bubbel i glaset. Känns bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0