VÅRTOR

Vårtor är något jag kommer att stöta på en hel del nu förtiden och såklart även att behandla. Som fotterapeut ska jag lindra inte bota.
Jag har redan kommit i kontakt med en vårta och kunden ville inte göra någonting åt den. Såklart skar jag bort den och penslade på vårtfri, men jag kan tyvär inte tvinga min kund att fortsätta att behandla sig själv. Min önskan och vädjan är till er att sprida ut och tala om för era nära och kära att behandla vårtor. Dessa små otäckingar vill vi inte ha, eller hur?

Vad är en vårta: (Verrucae) är en virusinfektion som orsakas av Human Papilloma Virus ( HPV = mänsklig papillomavirus )
Papilloma viruset är ett DNA - virus som med hjälp av proteiner ökar celldelningen väldigt snabbt men utan värdcell kan den inte föröka sig.
Vårtor lever på blod, våra kapillärer. Dom smittar inte via blod utan det är det yttersta skicktet, det skrovliga som smittar.
Behandling av vårtor sker via frysning, uppluckring eller uttorkning.


Kommentarer
Postat av: Erika Häll

Härlig bild!!! Vad du kan. Puss

2010-11-26 @ 18:18:18
Postat av: Marina

Ja,

Nu är det musklernas tur att präntas in,

2010-11-26 @ 22:34:11
URL: http://marinatequila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0