Medicinsk fotvård dag 1

I sista minuten anlände jag till skolan.
www.axelsons.se

Det blev inskrivning och visning av alla lokaler. Sedan var det dags att börja med anatomi, latinska ord och fotens alla ben och leder ska läsas in.
Läraren är superbra, lugn och upprepar ett antal gånger så jag hänger med bra.
Hennes första kommentar var: Jag vet att ni är praktiker för människor som brukar söka hit är det och ni har nog inte läste på mycket länge.
Det blev en skön start på den här kursen.

Eftermiddagen så ägnades den åt fotmassage.
Jag kan nu:
Gnuggning, tånggrepp, effleurage av fotryggen, effleurage av fotsulan, spretgrepp med tummarna, stortåledsgrepp.
Att fläka upp sina fötter för nån helt okänd kändes lite konstigt men det fick man ju bara göra.

På kvällen tömmde jag mina saker på jobbet och tog mig ett par glas vin. Jag sov gott på natten, jag var helt slut efter första dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0