Buscadores 5 år, Singel Cask

ÄNTLIGEN så är den här.Efterlängtad, saknad och nu så är den här. Jag är så lycklig.


Alkoholen säger hej, ja den fanns garanterat, jag tar en liten paus och bara ler.Tequilan är axgul jag sniffar igen och lite längre från glaset den här gången, sakta nerifrån och upp. Sötman är härlig, guldnougat blandat med hasselnötter. Alkoholen vill flika in redan i den nedersta delen av glaset men i mitten kommer den och är mer balanserad nu. Fortsätter upp och hittar inte dom annars så fruktiga typiska pärontonerna som finns i yngre buscadores, här kommer det vanilj och choklad.
Hej  hej du gudomliga dryck.
Fuktar läpparna, fyller munnen med saliv.
Yaaaaaaaaaaaaa
Jag visste det,jag visste det att den skulle vara underbar.
Mums så gott.
Den är inte bortlagrad. Den är frisk, den är syrlig, den är blommig, rosblad fladdrar förbi och höbalen är torr och blek. Hjortron är en stark karaktär som kommer efter en stund i glaset.
Smaken sitter i länge, vaniljen ligger som söt bomull kvar i gommen och jag kan bara säga GRATTIS.
Ni gjorde det. Skål för ALIASSMITH
Jag är nu så exalterad och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Om Sergio Vivanco vore här nu så skulle jag kramas.




Här är vi med och bestämmer vilket utav faten som ska bli " Handpicked by Aliassmith", så himla häftigt, att man faktiskt har varit med och valt ut den här skatten. Är man inte lyckligt lottad? 
 


Kommentarer
Postat av: Annelie

I torsdags hade vi bröllopsddag och firade den med ett par vänner som bor på Gärdet. När vi skulle byta tunnelbanelinje på Östermalm tänkte vi titta in till Texas för att ta en Tequila (är ju sååååå nyfiken på din Hibiskus!). Tyvärr var vi lite tidigt ute, för det öppnade ju inte förrän kl 17.00! Attans också, men vigör ett nytt försök snart.

Så härligt du beskriver den fina Tequilan, man blir riktigt sugen och nyfiken på denna också!

Kram på dig!

2010-07-19 @ 05:42:15
URL: http://dartanjang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0