RIVAL

LÖRDAG
Idag har jag ledigt och har sett fram emot den här dagen. I julklapp fick jag nämligen biljetter till Skatan på Rival. Det här var roligt. Riktigt bra var det och Rival har en sjyst teater. Den är liten, sätena är sköna och man har gott om plats för fötterna. Köper man sig något i baren så är det helt ok att ta med det in i salongen.
www.rival.se

Vi tog ett par glas vitt vin efteråt innan vi åkte till restaurangen " Den lilla damen" La Vecchia Dignora.  
Helt fantastiskt, helt otroligt god mat. Ett måste att prova.
Våran middag bestod av:
Prosecco som fördrink
Kalvrostbiff & kalvtatar till förrätt
Taglatelli med Italinska köttbullar till varmrätt
Snäckor med korv, nu så föreställ er vad det kan heta på Italienska.Det här var min varmrätt och som var helt ljuvlig. Liten skvätt vittvin och vitlök var det i också. Längtar till nästa gång jag ska till den restaurangen.
Desserten fick bli en citrontårta med sött bubbel.
 
Sista drinkstoppet var hos Japp på The Harvest home.

En helt fantastisk lördag, tack Jörgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0