Göteborgsvarvet 22 Maj

Ja nu är det snart dags för en halvmara igen. Uppladdning och träningen är påbörjad.
Januari blev lite si och så med mina löprundor men har nu tack och lov tagit mig i kragen och börjat igen. Jag har tyckt att det är så tungt att springa på löpbandet. Efter lite tips och snack med min PT så provade jag att köra intervaller på löpbandet och det gick helt klart mycket bättre.
Känns inte alls lika jobbigt nu.
Det kommer nu att bli löprundor 3 ggr i veckan. Upplagda på lite olika vis. Den nya pulsklockan är testad, bara att försöka förstå sig på den nu.
Läsa instruktioner är det värsta jag vet. 

Max puls 189

V 6
Löprunda 1 

10 min lugnt uppvärmnings tempo a 140 i puls. 15 min normal - lungt tempo, puls 150 -160.
6 Intervaller. 2 min snabbt tempo upp till och över 170. 2 min lungt.
5 min lätt jogging.

Löprunda 2

75 min långrunda. Vet inte hur lång den här rundan är exakt men ca: 1, 3 mil
Tranebergsbron, norrmälarstrand, södermälarstrand, västerbron, tranebergsbron. Det var lätt de första 20 minutrarna. Sedan kändes det stelt och tungt i 15 min.
Resterande kändes bra. Efter västerbron så var det en behaglig löpning hem. "thank god"

Löprunda 3
Inte avklarad än och det är söndag idag. Den kommer dock att ligga på 45 min och en puls på omkring 160- 170.
Styrketräning för benen efteråt.
Knäböj, utfall mm.

Vill du träna med mig?
Vill du peppa mig?

Bli meddlem i pastejköket så kan vi bli peppar kompisar.
www.pastejkoket.se

Träning är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0