CASH / CARD

Nej det är inte okej att lägga en levende person som pant för att kunna betala notan dagen efter. Cash is king brukar man ju säga.
Ja du skrattar säkert men det var vad som hände igår. Jag har en fullsatt bar ( japp en tisdag:) och sitter lite i smurren.
Det är kul och istället för att bli stresssad och samman biten så var det bara glada miner och mycket skratt. En herre som jag bara har serverat en gång förrut stod plötsligt mitt i  den fullsatta baren. Jag signalerar med handen typ vill du ha nåt att dricka. Han skakar på huvudet. En kvart senare blir det plats vid bardisken och han säger att det är dags för oss att prata.
Han säger att han har glömt sitt kort, men har en postväxel på 7000 kr och att han lämnar Lena ( en stammis ) som pant.
Lena är inte i baren.
Jag blir lite förvånad, för han säger inte vad han vill ha.
Så jag frågar vad han har tänkt sig och han kan inte precisera vad det är han vill ha / köpa så det blir jag som ställer frågan, vill du äta och dricka här?
Ja det hade han ju tänkt sig.
Men tyvärr, vill man äta och dricka så får man betala direkt i min bar.
Ja då går vi någon annanstans, svarade han lite surt.
Det går bra det svarade jag då.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Tja, vad säger man? (Han kunde i alla fall lämnat en muskulös ung snygg man;))

Idioter finns det överallt!

2010-02-11 @ 09:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0