Tim Adams

Det här är dom bästa provningar man kan vara på. Stånde provning men med sittande principen. 10 personer runt bordet och en vin producent som bara sätter fokus på oss och har mumma viner.
Jag var på en sådan igår.
Tim Adams är på besök i sverige och deras viner är mycket goda och prisvärda.



Vi fick prova:

2007 Tim Adams Riesling
2008 Tim Adams Semillon
2006 Tim Adams Semillon
2009 Tim Adams Pinot Gris (wow)
2006 Tim Adams The Fergus ( har jobbat med det här vinet på krogen tidigare)
2005 Tim Adams Cabernet Sauvignon
2005 Tim Adams Shiraz
2005 Tim Adams The Aberfeldy Shiraz
2006 Tim Adams The Aberfeldy Shiraz



Anna Röjerman som är min säljare för Johanlidbyvinhandel med tjejer från Fäviken Magasinet i Järpen. En restaurang som bara använder närodlat och kött av egen jakt. Så det som finns på menyn är efter säsong och jakttider. Anna och jag blev helt facinerade. Det hemska är ju att man blir förvånad det är väl så det egenligen ska vara. Dit måste jag någon gång.
www.favikenmagasinet.se



Det här är Kim inte Tim.
Tyvär sprang jag iväg, sen till jobbet så jag glömde bort att fota Tim.

Min favorit är Pinot Gris, ett vin med hög syra, doft av krusbärskvisten men med en ljuvlig smak av persika,keylime och moget päron.
Oj Oj vilket vin. Till deras ostar så blev det bara så bra.
Vinet passar mig för jag tycker om när det blir lite sötma i vinet. Tim benämner vinet som off dry.Det skulle nog inte jag göra men det är väl för att man tänker lite Tyskt där.
Himmelskt var det ialla fall.
Var en lycklig person igår.

SKÅL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0