PT= Personlig Träning

Jag har lyxat till och köpt PT timmar och med det hoppas jag få se resultat på min träning. Det ska förhoppningsvis peppa mig att börja äta rätt, få bra löpteknik, bli stark och sist men inte minst: få bort mina 4 kg som jag fortfarande inte har gått ner.
Jag är peppad och förväntansfull.

Träningstillfälle 1 15/9 2009
Klockan ringer 8.00 och det känns som jag är uppe i ottan.Men det blir naturell yougert med hemgjord musli (rostad och god) och ett glas blåbärssoppa.
9.00 på gymet och värmer upp på en stepmaskin
9.10 åker pulsband och klocka på och PT och jag börjar med en lätt jogging på 10 min. Blir informerad om timmen.
Teknik: 5 ggr vardera, bakåt spark och långa häst kliv framåt spark på tå. Händerna upp och åt sidan vid öronen för bra hållning och bästa syreintag. Bålen stark.
Lätt löpning igen i 10 min.
3 x 1 km. Början med en brant uppförsbacke. Pulsen mellan 160 - 170.
Löpning tillbaka till gymet. Strechning av höftböjare.
Max puls 175,genomsnitts puls 154.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0