Portugal

Äntligen bär det av till Portugal efter en vecka som har varit häktisk men mycket rolig. Har tränat bra, gått på vinprovning och träffat en super härlig australiensisk vinmakare, Paul från Paracombe. Deras viner är goda och mycket prisvärda. Jag fick äran att själv servera Paul och andra från bla Johanlidbyvinhandel tequila i våran bar senare på kvällen när dom kom och hälsade på. Som dom flesta blir blev dom helt förtjusta, även förvånade hur gott tequila och sangrita blir i kombination.

Sangrita: 
Tomatjos 1 del
Färskpressad apelsinjos 1/2 del
Färskpressad limejos 1/3 del
Krydda med salt & peppar och hackad jalapenos
Serveras kall i ett shot glas i kombination till Tequila

Jag har haft ett roligt möte som innbär att övertala en tidning att skriva en artikel om oss och Tequilabaren. Det är dags att börja göra lite reklam om den ädla dryck vi serverar. En dryck som så få vet något om men tror sig veta. Tyvär så har dom flesta provat den för längesedan innan den var ursprungsskyddad och då kunde det vara vad som helst i flaskan. Ursprungsskyddet kom i maj 1997 och idag är produktionen reglerad precis som i Champagne och Congac.

Jag har träffat Mia från göteborg. Hon kom in under lunchen en dag och jag blev helt paff. Jätteroligt att träffa henne igen. Varför blir det som det blir ?. Det går år utan att vi pratar och hon är min vän.
Jag har fler såna vänner, vänner som jag tycker om och uppskattar. Önskar bara att man hade mer tid eller rättare sagt tog sig tid. För det är väl vad det handlar om. Ta sig tid att göra och möta sina nära och kära. Tacka nej till måsten och det man inte vill göra.

Jag har varit ute och ätit på Italiano. Dom håller ställningarna. Lika gott som vanligt. Jörgen beställde vinet och det blev ett gott val. En Masi från sydafrika, ja det stämmer faktiskt. En druvblandning som jag inte kommer ihåg men det passade mycket bra ihop med våran förrätts carpaccio.

Nu ser jag fram emot Portugal. Vi har hyrt bil och en vecka kommer att bli uppe i norra Portugal och Douro. Portvin ska drickas och vingårdar ska besökas. Det ska bli så härligt....... 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0