Halvmaran avklarad

2,04,04 blev tiden och jag kan inte vara mer än nöjd. Andra milen sprang jag med smärta i pektån på den vänstra foten. Axlarna tog slut men det vara bara att kämpa sig i mål. Det kändes att man inte har löpt något på ett tag. Idag är det en lidandes dag. Jag är helt slutkörd, kan knappt äta. -men winerbrödet gick ner iallafall, sa Jörgen med ett flin vid frukosten.
Jörgens första kommentar i målet var ALDRIG MER!!!




Här är vi laddade och klara för att köra 2,1 km. Nervositeten börjar komma och Lena försöker lugna mig och pratar om att hålla nere pulsen. Den ska inte rusa upp innan start.
Vi väntar nu på denna andra halvan av oss som ska springa. Carolina och Basse. Basse springer för första gången likt Jörgen. Här är dom!





Sen var det dags, in i startfållan och värma upp med SATS och toaletten besökte jag två gånger innan det bar av.
16.45 var tiden för start för mig och Jörgen. Jag höll ett jämt tempo hela vägen och kom in efter 2,04,04 och tyvär fick jag håll i den sista km så någon spurt var inte att tala om. Såg Jörgen framför mig men det gick bara inte att spurta. Skit också!
Jörgen hade det tungt redan efter 5 km, efter det var det bara en ren kamp. Han såg mig springa förbi honom när det var 1 km kvar och då kom hornen fram och han kunde ta i det sista. Jag såg inte honom. Hade ingen aning om att jag sprungit förbi.Jörgens tid blev 2.03.46. Bra jobbat!
Lena sprang på 1,50 och Carolina och Basse på 2,30
Fy farao vad vi är bra! Vi är bara bäst.




Då får vi se vilka som springer Göteborgsvarvet nästa år!

Kommentarer
Postat av: beata

grymma ni är!

jag kände stämningen i luften igår när jag va inne i stan, hoppas jag kan vara med nästa år:)

kram

2009-09-13 @ 23:11:48
URL: http://www.minyogaresa.blogspot.com
Postat av: Erika

Vad duktiga ni är!!! Men nu är jag nyfiken på hur det går med din PT. Varför ingen rapport?? Skärpning!

2009-09-15 @ 23:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0