3:e PT Träning

Lördag den 19/9 och det är dags för min första styrketräningspass med PT. Förväntningarna är höga och jag undrar vad för nytt jag ska lära mig idag.
Värmde upp 10 min på crosstraining maskinen. Sedan var det dags för styrketräning. 
Började med 3 rörlighets övningar som uppvärmning och PT kommentaren var " här var det stelt, ja". Japp och det är helt sant. Jag är så superstel så att mitt höst löfte att köra yoga 1 gång i veckan måste jag försöka uppnå. Hade planerat poweryoga idag i 75 min men jag orkade inte upp för det var redan 10.30.

Jag fick 4 ben övningar som kommer att vara bra för löpningen. Övningar som jag använder stång, pilatets boll och några tyngre vikter till. Axlar och rygg fanns med på programmet också.
Nya och gamla övningar för mig men man blir så peppad. För det första så kommer man ju iväg, man tar i lite extra när nån står och peppar en och sist men inte minst så får man ju svar på alla frågor jag har på allt som gäller vikten , kosten och träning.
Timmen går så fort bara.

I kväll var jag ute och sprang med Jörgen en liten runda på 42 min och det var en seg runda. Det kändes jätte jobbigt.
Tips för dig som tränar men behöver en peppar kompis. Bli kompis med mig på www.pastejkoket.se

Ha en skön söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0