Portugal

Nu har vi varit borta i en vecka och jag har upplevt något helt fantastiskt. Jag har bott på Quinta da Brunheda i Douro och dessutom under skörd och tillverkning av vinerna. Detta är en mycket pressad och stressad period för vinmakarna och jag har nu haft sån tur att syster Katarina känner en restaurang ägare i Almancil, Palo som har varit så snäll och fixat det här för mig.
Kommer att berättta allt när jag kommer hem. Måste ju få med lite foton också.

Vi är nu i Quarteira hos Katta och Conor och ska bara slappa, ligga vid polen, spela golf mm. Jag har lovat Jörgen att han får bestämma allt vi gör den här veckan. Han har varit så duktig och tålmodig dom här dagarna uppe i Douro. Han tyckte ibland att det var lite väl mycket vin. Men att prova en Tawny port från 1934 tyckte till och med han var imponerande.
  
Slurp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0