Douro Dag 4

Sista dagen hos Dehlio och hans Brunheda. Jag skulle kunna stanna hur länge som helst men vi har ju semester och det är dags att åka vidare.
Vid frukosten är Dehlio förvånad över att det är så mycket Port kvar i karaffen tyvär somnade ju jag och det var defenetivt inte för att det inte smakade bra. Man blir ju bara så trötta av alla nya intryck och lugnet här. Tawny porten var en blend och ca 32 år gammal, jag trodde 30.
Nu vet vi iallafall hur man gör vin och portvin. Efter en trevlig lunch med lite grillat och goda viner blir jag lite lunch berusad. Nu drack jag och njöt, inget mera annalyserande.
Vi tackade alla och hoppas att Dehlio någon gång kommer till Sverige som han sa att han absolut ska. Så vi får en chans att bjuda igen. Vi har alltså bott där, ätit 3 mål mat om dagen och fått uppleva allt det här helt gratis. 
Tack, Dehlio och tack till Palo som ordnade det här.




Dessutom ligger det en låda vin med 6 fl till oss i present. Mums!
Vi åker vidare till Porto där vi spenderar en natt. Livat och mysigt har vi det och bor på Best Western  för 52 euro natten. Billigt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0