Kärstin helgen

Så här började helgen för mig.

Jag skojar verkligen inte. En granne ( Håkan ) tyckte synd om mig och erbjöd sig att låna ut vin till mig. Självklart åkte jag upp till honom och lånade två fransoser. Kul för nu fick ju jag prova någonting nytt också. Härligt.

Vi bodde på Mornington hotell den här helgen med inkluderad frukost och ett träningspass för 260:/pp.
Sedan hade vi vinprovning både på fredag & Lördag.
Lördagen spenderade vi på älvsjömässan och det GODA KÖKET.




Några kändisar sprang man på också:) Christina- Storm Wiklander!
Restaurangen på lördagskvällen blev Östgötakällare. Den håller verkligen måttet. God mat, mysigt och en urtrevlig personalstyrka

Det har varit en kul helg, budgeten höll och vi fick prova på ett boxnings pass som ingen av oss hade provat på förrut.
Avsmakade viner:
Rabl Grüner Veltliner
Petit Chablis Domaine Saint Claire, Jean-Marc Brocard
Bourgogne Kimmeridgien, Jean-Marc Brocard
Serrata Belguardo, Mazzei
Fonterutoli, Mazzei
Monti Garbi Ripasso, Tenuta Sant`Antonio
Broli, Barone ricasoli
Fonseca Bin 27 Reserv Ruby Port
Fonseca Guimaraens
Mauro Primitivo

Plus några till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0