Vitryska Ambassaden

Jag har varit på en intressant vodkaprovning på Vitryska Ambassaden som ligger på Lidingö. Det var 2 producenter en från Minsk och en från Briska. 
Det var uppdukat med mat och massor med vodka. Ja och helt plötsligt öppnar sig en hel ny värld för mig. 
Några sorter  är gjorda på gräs, roten av gräset, vete, massor av olika sorters spannmål och en av  favoriterna  var gjord på 8 olika sorters gräs och tillsatt med något  brännt. ( förstod inte allt och när man frågat typ sjuttongånger.......)



Ja det var inte så lätt att förstå allting för dessa två herrar pratade inte engelska och tolken från Ambassaden var inte någon expert på sprit tillverking.
Det var en intressant provning iallafall och när dom andra hade gått och det bara var jag, Jessica, Roger och Lars- Douglas kvar blev det  vodka race. Alla ville skåla för något.
Skål för livet
Skål för eventuellt samarbete i framtiden
Skål för midsommar
Skål med helan går och några skålar till.





Vi rultade ut lite runda under fötterna, glada i hågen åkte vi in till stan och fortsatte med en Mojito på Tequilabaren på Östermalm. 
Blev bjuden på Spagetti Bolognese utav Jörgen innan jag somnade in skönt i soffan.

Skål för Portugal,åker i morgon 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0