Tequilaprovning

Torsdagen den 5 Mars begav vi oss till Kristinehamn. Det skulle fejas och fixas inför Tequilaprovningen. Jörgen undrade om vi verkligen behövde ta med oss hela hemmet.

Tja, det var ju glas, tequila,agave mm. Min första riktiga provning utanför jobbet och glömmer man nåt så....

Fredagen den 6 Mars åkte vi till Degerfors och fixade lite efter lunch och hade varit och hälsat på min kära mamma,som tyvärr inte mår så bra tror jag.
Några timmar i Degerfors och Jörgen och Erika åkte tillbaka till Kristinehamn. Jag åkte till Annkatrine och Leif och hälsade på. Träffade även Lollo.

Hemma i Kristinehamn fixade grabbarna fläskfile med hasselbackspotatis & Bea. Vinet var upp hällt och Jörgen ringde efter mej några gånger.Jag satt och babblade på och blev jätte sen, är påväg sa jag ett par gånger.
Det är så trevligt att bara sitta och fika,snacka lite skit.
Men bröt upp vid 21.30 och åkte tilllbaks hem till Kristinehamn. Jag fick äta själv såklart men hade sällskap av ett fantastiskt gott Rioja vin. Ett modernt sådant och det slank lätt ner.
Satt och snackade halva natten med syster och familjen Häll / johansson.

Lördagen den 7 Mars, dagen då provningen äntligen ska gå av stapeln. Frukost först, smörgåstårta sen. Jossan har blivit stora damen och fyllt 18 år. Det firade vi lite innan hon åkte iväg för att dömma ett par handbollsmatcher.
Sen var det dags för mig att åka till Degerfors, via Kga och Mc Donald´s. Var ju tvungen att fixa lite is inför kvällen.
Väl i Degerfors var det dags att fixa allt, dekorera, ställa upp baren, pressa lime ja allt sånt där som måste fixas inför en fest. Det roliga är ju att man hela tiden tror att man är klar,men det hela tiden dyker upp nya saker. Ska bara....

Carina, Annalena och lilla som fixar och trixar. Helt plötsligt är klockan 17.00 och vi har inte duschat. Okej,det blev en snabbis på toan och 17.30 är det folk utanför. - Men hoppsan, säger man 18 så ska dom väl vara här 18.30 tycker jag. Dom blev satta på att tända marschaller. Panik, jag var verkligen inte klar,men det var bara att springa ut till lokalen och tända ljus och fixa det allra sista. 17.45 och  dom andra gästerna börjar dyka upp. Skit vi är verkligen i Degerfors, säger man 18 så är det 18 eller innan.
Men det blev så bra, lokalen var mysig och gästerna fick en dagens ( vitt vin & fruktsoda) som för drink. Det blev mingel i en timma medan alla samlades upp. Greta, Elin och Anneli var sist in kl 19.00.
Då satte provningen igång. I en timme pratade jag om Tequila, och det blev avsmakning av tre olika sorter.
Viva Mexico blanco, 100% agave serverad med sangrita.
Los tres Tonos Reposado, 100% agave serverad med en rökig korv
Reserva del Señor Añejo, 10015 agave serverad med en tofeétryffel

En liten enklare buffe dukades upp med Tacopaj, grönsaker och olika dippar. Mycket gott, bra jobbat tjejer.
Sen blev det baren förmin del, drinkar för hela slanten. Kul att gästerna vill prova lite. Gjorde självklart Margaritas men även chili och ingefära drinkar. Slurp och skål

Kvällen blev tidig, det blev ingen dans men det var kul ändå. Vi bröt upp vid 01.00 och vi var helnöjda med kvällen. Tequilan var så gott som slut och nu är det några till som har fått smaka av den himelska drycken Tequila.
There is something about Tequila...........


Kommentarer
Postat av: Catarina/mamma/mormor

Låter som att det blev en jättelyckad kväll...Då tar vi vinprovning när jag kommer till kga i maj??? ;-)

2009-03-09 @ 00:22:22
URL: http://catarinasund.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja eller varför inte en repris i Kristinehamn?? Jag kan nog fixa ihop lite folk. Eftersom jag var med ifrån början så..... När kommer Katta? Ska vi planera nåt?

2009-03-11 @ 21:57:01
Postat av: Erika

Eftersom jag INTE var med från början ska det va såklart!

2009-03-11 @ 21:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0