Spökvandring i gamla stan

Jag gav Jörgen en upplevelse i julklapp. Spökmiddag
Man beställer via livit.se och man erhåller en check i ett fint rött sametsfodral. Jättefint, och sedan bokar man in sin grej på det datum som finns och när man vill. Förhoppnningsvis blir det en kul och rolig upplevelse.
Ja såklart är ju jag sjuk, dyngförskyld men vad hindrar det. Jag pallrade mig faktiskt iväg iallafall. Självklart var det tvungen att snöregna och vara kallt, men det var ju egentligen den rätta stämmningen för en spökvandring i gamla stan. Vandringen varade i 11/2 timma av tre killar som kom från en teater. Dom gjorde ett bra jobb där en vandrade omkring med oss medans dom andra två var statister kan man säga, det var ju tvungen att finnas spöken med såklart.

Vandringen var avklarad och vi var rejält nerkylda. Jörgen längtade efter en ÖL.......
Sen kom upplevelsen.....
Ner i källare Movitz lokaler, har ni bokat bord???
Vi är 51 personer, långbord!!!!, 3 st 5 bord, det finns inga 5 sällskap i den här gruppen. Okej det börjar kännas som jag är på gris fest på Mallis 20 år tillbaka i tiden. 
Självklart blir det lite struligt med denna bordplacering. 50 personer som inte känner varandra utan är ute på en upplevelse.  SPÖKMIDDAG med sina nära och kära. Bra jobbat liviit

Vi sätter oss ner vid en ända på ett utav långborden. Kul om Jörgen satt vid ett av  5 borden och jag vid ett annat. Då kunde vi ha vinkat  och blinkat till varandra över borden:)
Som ni förstår var det här ett skämt.
Jörgen var törstig så jag gick upp till baren för att beställa en öl till honom men tyvär gick inte det utan dom skulle komma upp till bordet och ta upp dryckesbeställning.
Förstår det, för så brukar det funka på en restaurang utan bar, men .....det är inte vårat fel att ni inte har fixat till borden efter grupp och antal i sällskap. Hade dom gjort det hade det gått hur smidigt som helst och alla gäster hade inte behövt vänta på dryck i hundra år. När vi till slut fick beställa så var ju  frågan Vad äter vi???
Denna spännande middag skulle bestå i:

Toast skagen
Oxfile med potatisgratäng
En choklad kaka

I slutändan var maten helt okej. Våran servitör var rolig, duktig men stressad, Jörgen trodde han var ägaren.
Jag tycker nog att liveit skulle ha kallat den här spökmiddagen för spökvandring med en enklare middag, då skulle man nog inte ha haft så stora förväntningar, nej detta var en minuspoängare.

No more liveit.se ordnar mina upplevelser själv efter detta, tänk om jag hade köpt vad jag tänkt från början.
Fotboll i England

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0