okej, vad hände onsdag

Jag vaknade upp av att telefonen väckte mig och det var en av våra vinimportörer. Svarade inte för idag är jag hel ledig men kunde ju inte somna om såklart. Hade tänkt att gå till gymet idag men tyvär har jag ont i halsen. Ja igen verkligen. Så jag hoppade träningen och Jörgen och jag åkte till Ikea. IKEA



Det är nu man funderar på hur det ska bli den här gången. Hålla sams?
Men vi visste vad vi var ute efter och det var tavelramar.
Okej vi gick in och Jörgen styrde direkt iväg till ramarna. Nej vi går varvet runt tyckte jag och det blev  som jag ville. Det är skönt att bara strosa runt och titta lite. Dom gångerna man är på Ikea och behöver något är ju olidligt. Jörgen och jag har inte samma smak så det blir alltid diskussioner och många gånger åker man därifrån utan att ha köpt något.


Jörgen har börjat tröttna. Då har  vi inte ens kommit till tavelsektionen, den som vi var där för.
Såklart finns det inte våra mått i tavlelramar så vi kommer ut från Ikea utan ramar men med lite annat smått och gott. Spenderade 494 kr för grejer som "det är ju alltid bra att ha". Sams åkte vi vidare till Skärholmens centrum och Gallerix. Då förstår man hur billigt Ikea är egentligen. Vi köpte inga ramar men nu vet vi vad som finns.

Nu var det dags att åka hem. Lunch för mig, löpning för Jörgen. Solen skiner och vi har en mysig dag. Kolla in min lunch. Så enkelt så gott!



Vi planerar in kvällen och den ska bara vara lugn. Först badkaret där vi provade ett sjyst Portugisiskt bubbel. Fita Azul från en Producent som heter Borges. Det slank ner lätt som en plätt.
Middagen bestod av Coq au vin och en förrätt som jag mixtrade ihop och som blev helt fantastisk. Jörgen stod för desserten .Så här blev middagen:







Dryckesval till rökt lax med asiatisk touch :  2007 Moselland, Riesling " Spätlese", Tyskland
Dryckesval till coq au vin : 2001 Alianca Clássico, Portugal. Enormt gott vin med smak av mogna körsbär. Smaken påminde om en elegant Sangovise. Vi var i himlen.
Dryckesval till vaniljglass med choklad och nougat topping garnerat med en mums mums : Reserva del Señor, Tequila (jag) Macieira*****   detta är en  Portugiskiskt brandy ( jörgen)

Tack för denna underbara dag


Kommentarer
Postat av: Catarina sund

Den var rolig!!! mums mums som garnering...då är man fan sugen på mumsmums HAHA Ni är ju för roliga ;-D

2009-03-19 @ 16:27:18
URL: http://catarinasund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0