Hemma

Okej, dagen är här och det är dags att åka hem till Karlskoga och jobba lite. En Mexikansk afton är inplanerad i Degerfors och det är min faster som har tagit initiativet. Det ska bli så roligt att komma hem och träffa gamla kompisar. Tyvärr tycker inte mina vänner detsamma. 
Annkatrin som är en gammal kompis från förr ( och nu såklart ) kommer på Tequilaprovningen på lördag och det är jag jätteglad för och uppskattar det jätte mycket. Kram på dej!
Resten utav gänget har annat för sig och prioterar det, men som tur är finns det andra som uppskattar att det händer nåt i staden och har köpt biljetter, så det blir en bra uppslutning ändå med sådär ett 30 tal personer.

Bilen är fullsmockad med Tequila, glas, agaveväxter mm och det tar 21/2 timma sen är vi i Degerfors. Minnen kommer ikapp en och det känns riktigt bra att vara hemma. Så känns det inte varje gång man är hemma kan jag lova....
Vi åker till Cafe Carina, Carina möter oss och vi fikar. Sen bär vi in alla grejer, kollar av lokalen vi ska vara i på lördag och snackar ihop oss lite. Allt är planerat och dom har gjort en fantastisk god choklad tryffel till Añejo tequilan som ingår i provningen på lördag.
Vi har rekat klart, Carina är trött och hennes barn väntar på middag. Jörgen och jag tar vägen förbi Björneborg och kommer hem till Kristinehamn vid 18 tiden.
Björneborg?
En liten by, fina hus och det tar 2 minuter att åka igenom byn. Men vi såg några fina hus.....
Hej kristinehamn, hej familjen Häll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0