38 år och.....

Tiden går och man är plötsligt 38 och jag inser att nu är jag vuxen. Har firat midsommar och det är för barnen och  inte för mig, oss dom vuxna. Stången ska resas, dansa ska det till dragspel och sång. Men jag dansar inte, tittar bara på. Tittar på dom vuxna som dansar med sina barn. Skratt och sång men även pust och stånk. 
Kommer ihåg för 10 år sedan när man (vi) dom vuxna dansade runt en liten midsommarstång, plockade blommor och hade 10 kamp med sällskap av en öl eller ett glas vin. Åt lunch som varade i timmar, grillade gjorde vi sent på kvällen när det började bli mörkt och uppe satt vi och pratade ända in på små timmarna. Då blev det bara som det blev.
Tiden har gått och jag känner mig forfarande ung men så händer det nåt som gör att man förstår att tiden går, vi åldras, vi får barn mm. Vissa har inte hela livet på sig, vissa lämnar oss förtidigt. Det är orättvist men så är livet.
Min mamma och Gert  finns kvar hos oss det uppskattar och glädjs jag åt.
För livet, för kärleken och vänskap.
KRAM
 

Kommentarer
Postat av: Ann katrin

En stor kram till dig!! Å kom ihåg att vi aldrig blir äldre än vi gör oss.. Känner mig verkligen inte som 38... =) Love you

2009-06-24 @ 23:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0