Söndag

Jag säger bara så här. Det blev party!!!!. Kia , Katta och jag går till Östgötakällaren. Gott, supertrevlig service, lungt.INGEN PEPPARSTEK dock. Katastrof !. Det är så här tydligen att den finns bara på tipset för kvällen. Så jag har haft tur varje gång, att pepparstek har funnits som ett komplement dom gångerna jag har varit där. Tja men det blev Entrecote, potatisgratäng (Ljuvlig) och bea inte illa det heller. Vila Santa, 2006 och Portugal fick vara vinet för kvällen. Ett svalt vin, stram frukt, hög syra. Gott! Inte ett Kia vin men det slank ner för henne ändå. Vi stängde stället (såklart). Begav oss till Folkkungagatan/Götgatan och Scandics nya bakficka. Kändes som en Lounge känsla, en Dj som körde sån där musik när det går i en takt hela tiden. Skönt men det känns som man vill bryta takten liksom. Det var heller inte läge att man kunde önska musik. Vi gjorde entre genom att inte få upp dörren, den vänliga vakten kom och öppnade och min kommentar är "nu tror du att vi är fulla?" - Välkomna,blev svaret. På Stureplan hade man väl inte kommit in. Vi fnittrar oss in och Kia bekräftar vad Katta och jag känner. "Vi är äldst". Alla är väl sådär 19-20 år. (Vi är inte berusade, har druckit lite vin och avec). Okej, dags för Margarita och Caprinha. Väl till bords upptäcker vi att vi sitter mitt i lokalen, och jag menar mitt i. Tre vackra damer (kärringar tänkte väl dom), glamorösa. Kul hade vi iallafall. Två rundor blev det sen vidare Naglo. Naglo vodka bar är ett ställe som ska besökas efter ett på natten.Ett hål i väggen, skitställe egentligen men man får dansa och man kan alla låtar. Vi var där vid tolv och vi kunde bara konstatera att vi var själva på stället förutom en kille. Wow, inte var dag det sker. En var sin drink och vi satt och snackade lite och sjöng framför allt. Sen var det dags för skumpa. Bollinger. Nu börjar partyt........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0