Papa

Japp då har vi provat en ny restaurang. Papa, Italianos nya bakficka. Den ligger på riddargatan på Östermalm i Stockholm. Sjyst inredning, mörk murrig elegant tapet med röd skinnklädsel på möblerna som kontrast. God mat, halv bra service. Ett ställe med bra potential, känns lite nytt just nu och servicen kommer att bli bättre när det har jobbats in lite. Hoppas jag iallafall. Stämmningen lite stimmigt och rörigt, gästerna som (alla känner alla) knatar rätt in. Blir typ 10p istället för 4p och såklart kan inte jag slappna av. När jag måste se till att mitt ljus, vinflaska inte ska ramla efter att nån smart nisse ska ta av sig jackan vid bordet där han egentligen inte får plats. Men men det var ju lördag och vi åt och drack gott så vad gör väl det. Vi drack en sjyst Masi, fast från Argentina. Så Valpolicella druvor + malbec. Bra frukt, balanserad syra. Masi Paso Double var namnet. Ja så åt jag igen, den fantastiska Carpaccion. Dom har samma kök som Italiano så det blir en 10 poängare som vanligt. Pastan är fantastisk här och billig. PROVA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0