Världsmästare

Halloj
Vaknar upp denna  söndag morgon med en förskylning som verkligen vägrar att ge sig. Täppt, huvudvärk, tung i kroppen. Slår på tvn och tittar på min absoluta favorit sport, skidskytte. Helena Jonsson är fantstisk duktig och vi får ett VM guld. Tårarna rinner och det täppta i näsan släpper lite. SKÖNT
Du gamla du fria....får man lysna till och mer tårar kommer. Jag bölar alltid när nån vinner. Heja Sverige

Ja idag ska jag sy lite. Det får bli en pyssel dag helt enkelt.
Jag har fått mitt PPM besked, det oranga kuvertet som bara slinker ner i brevlådan ibland. Jag brukar bara lägga det i papperspärmen för jag är inte riktigt insatt i det där. Dumt och slarvigt men det är så som det har varit. Men nu ska det bli ändring på det.
Hade nämligen ett intressant samtal med en taxichaffis härom dagen. Han snackade på om aktier, fonder mm och jag fick mig en liten tankeställare. Det är ju  faktiskt min pension det handlar om och jag kan påverka den.
Så jag och Jörgen jämnförde våra pensioner, vilka fonder vi sparar i osv. Visade sig att det skilde en hel del faktiskt.
Så idag ska jag försöka sätta mig in i det här. Har fått min egen kod och allt som jag behöver för att göra det.
Så här sitter jag nu framför datorn och skriver i min blogg.....ajaj ppm.nu var det ju.
www.howestreet.com

Hej så länge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0