Tequilaprovning

Torsdagen den 12 Februari och det är dags för nåt som jag brinner för. Tequilaprovning för 18 pers i Tequilabaren, det ni.
Gästerna kommer in och Jonas Tottman (dj) mjukar upp och får in känslan med Los lobos och låten Tequila. Bra start. Sen blev det teori snack i 45 min med den första tequilan. Gästerna fick sen bege sig upp till matsalen där dom blev serverade öl och revbenspjäll och självklart mer tequila. Mätta och glada gäster satt och pös och smälte maten innan det var dags för den tredje och sista tequilan.
I denna provning ingick
Viva Mexico blanco, mixto med sangrita
Los tres tonos reposado,100% agave serverades till revbensspjäll
Reserva del Señor Añejo, 100% agave serverades till en vit choklad tryffel med lime



Ni visste väl att Tequila görs på Agave. Bra, för det gör den och inte kaktus som en del tror.

Det här var min torsdag tillsammans med ett gäng uppifrån Norr. Jag har fått lära ut nåt som jag tycker är kul och spännade och man blir så glad när dom är nöjda och glada.
Viva Mexico!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0