+ silver

11.00 och i väntan på skidskytte för herrar så blev det fönsterputsning. Herrarnas stafett  var ju dömt att misslyckas från början. Magnus Jonsson och Mattias Nilsson var först ut. Pust, det blev en rysare fast jag visste att dom skulle misslyckas.
Nilsson måste få hjälp, han är värdelös skytt förtill fället. Jobbigt att titta på faktiskt. Vi slutade som 9:a. Nä bättre kan ni Sverige.

Jag  är rastlös, eftersom jag inte kan träna ( pga förkylningen som vägrar släppa) så har jag så mycket tid över.
Det fick bli bakning i  väntan på herrarnas dubbeljakt.

Det här är receptet på min egen Moccaruta:

2 ägg
3 dl strösocker
VISPA
1 1/2 dl mjölk / yoghurt
VISPA
2 tsk vanillinsocker
4 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
Rivet limeskal av 1lime + saft av en 1/2 lime
2 tsk bakpulver
150g smältsmör
175 o i 15-20 min i en sockerkaksform

Topping
Skiva på nougat när kakan är halv varm

glasyr
75 g smältsmör, 2 msk kaffe, 1 msk kakao, 2 tsk vanillinsocker,3 1/2 dl florsocker. Rör om, bred på kakan när den kallnat helt.

MUMMA
Det här blev eftermiddags kaffebrödet.  JÄTTENYTTIGT  eller hur?
What the hell

En hel dag med skidor på tv och pyssel på sidan om.
Röjning i garderoben blev det också. Behöver rensa upp allt som har med foto att göra. Vi gick igenom alla gamla tavlor, kort och ramar. På onsdag ska vi åka och köpa nya ramar (svarta) och rama in kort och äntligen få upp dom på väggarna. Våra väggar är fortfarande tomma sen renoveringen. Lite färg dör man ju inte av.
Hade ju funderingar på att träna idag men hoppade det eftersom jag inte känner mig helt hundra.
Februari träningen har inte blivit som jag tänkt mig. Men vad ska man göra.



Köttbullar blev söndagsmiddag med potatismos. Blev jättegoda idag.
Kolla in Jörgen när han river lök



Snyggingen i köket, hjälpte glasögonen?

Mätt, go,  o`glad
Nu blir det Mia & Klara sedan beck. Jörgen tycker det är dags att röja upp. Inte lika roligt som att röja fram men "e få hjälps öt som jag sägör te Clarens.


Kommentarer
Postat av: Angelika

jaha, hjälpte glasögonen då??? HAHAHA

2009-02-22 @ 23:30:24
URL: http://angelikasundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0