Quartetto art 6785



En nyhet på systemet och jag är såld.
Ett måste!
KÖP

Vinet kostar 57 kr och jag har inga förväntningar men min kollega Jessica har provat det och jag köpte ett par flaskor. Tack Jessica, mycket gott!
Jag är ledig och har tvättstugan efter ett avslutat 42 minuters löpningspass och jag hade sagt till Jörgen att det skulle bli 7 rätters idag och den stora sensationen var att öppna min 87:a Montecillo Reserva som jag fick i Spanien på besök förra året.
Maria Martinez gav oss en varsin present och 87:an ska vara helt fantastisk, men jag är rädd för att den inte ska hålla mycket längre.
Men jag orkade inte med nån sju rätters idag och hade inte inspiration för dryckes kombinationer som hör till.
Så det blev så här istället och jag är hel nöjd.
Öppnade upp Quartetton och tog en klurre och kände en stark djup lakrits smak och tänkte, oh no EKAD!!!
Men det fick stå en stund och vinet växte, en djup härlig färg och smaken var seg.
Doft: kryddigt, animaliskt lite lite rökigt, hög alkohol, stor doft med djup, plommon, söt lakrits.
Smak: Balanserat, lakrits, MÖRKA sega bär, oljigt och segt, mörk choklad.
Prisvärt = 57 kr

Åt till:


Två toaster, till skagen drack jag mineral vatten och vinet var utsökt till en varm getost toast med honung och pinjenötter.

Till varm rätt: Färsk pasta med tomat,vitlök, mozzarella och grillad fläskfile. Vinet funkade, men inte något jag rekommenderar. Syran i tomat och lime som jag hade i funkar inte så bra.
Fläskfile med någon potatisform och rostade grönsaker passar nog bättre.

Nu är det dags för efterrätten.
Fortsättning följer......


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej!

jag lydde ditt råd och införskaffade 3 flaskor. En till Erika, en till Susanne och en egen. Detta med vintips får du fortsätta med. Jättekul och trevligt.

2009-12-04 @ 15:39:43
Postat av: Marina

Va härligt,ja det ska jag göra.

2009-12-05 @ 12:27:49
URL: http://marinatequila.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, tack! Det var jättegott!

2009-12-05 @ 16:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0