- 25 grader

Kroppen är definitivt inte van vid detta. Jag fryser ansiktet av mig. Men nu är det som det är och lite häfigt är det allt tycker jag. Har varit ute och sprungit idag och var som en issnögubbe när jag väl var tillbaks. 20 min fick räcka sedan blev det lite styrketräning i källaren. Sin egen kropps vikt är ett bra instrument för träning.
Idag har Lelle jobbat och Christina, jag och Jörgen var en snabbis på stan här i Östersund. Köptarmen drog men jag blev istället 300 kr rikare pga av att jag lämnade tillbaks en julklapp och fann inte vad jag ville ha istället.
Har varit på systemet och önskar att det vore nyårsafton idag. Har nämligen köpt Sav art. 7788, är så nyfiken på de jämtlänska bubblorna. Ett bubbel som är gjort på björksav. Imorgon ska jag träffa han som har gjort denna dryck och få höra hela berättelsen och även få en korrekt produktinformation. HÄFTIGT!

Matkollen:

Ikväll blev det en varm brietoast till förrätt
Kyckling i kvibille ost och hasselbackspotatis till varmrätt
Krusbärspaj med vaniljsås till efterrätt

Aperitif: Wildboar´s Rock.
Ett  gott vitt vin med härlig syra. Hade aldrig köpt det här själv. Box och en förfärlig hemsk ettikett. Men som tur var så hade Christina köpt det och vi fick smaka det.

Rött: Penfolds, rawsons retreat, shiraz, cab.

Dessertvin:Moscatel från Douro, ja ni läste rätt, från Douro . Real Companhia Velha gör ett fantastiskt sådant.

Ser fram emot morgondagen och mötet med Peter Mosten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0