GNARLY HEAD 2006

Ja nu har ett nytt  vin provats och i förrgår störde eken till det och jag tänkte att det var nog bara dagsformen. Så igår tog jag ett glas igen och kom fram till att det här vinet är för ekat och jag tyckte inte om det helt enkelt.
Jag har svårt på något sätt att säga att jag inte tycker om ett vin. Vin är gott och tänk på allt jobb och slit som dom här vinmakarna har lagt ner på den här vinflaskan.
Men så här är det med den här Zinfandeln:
Fruktig, grötig, vaniljig, typisk amerikansk zinfandel. 
Men det är ju det här som är så roligt, du kanske älskar den. PROVA

 Art, 6597 pris, 89 kr

Men vinet gav mig nåt iallafall......
Gnarly head innehåller 86% zinfandel och 14% Petite Sirah. Genast tänkte jag kanske som du. - har dom stavat fel?
Men icke, utan.....
Petite Syrah är en variant av små druvor äkta Syrah ( odlare i Rhône som kallar druvan så )
Petite Sirah är ingen Syrah utan en frösådd druva, variant av den franska druvan Peloursin.
......
Ja så Gnarly Head kanske inte gav mig några smaksensationer men den lärde mig nåt iallafall och här sitter jag nu men näsan i boken " druvan bakom vinet "

Smaklig dryck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0