favvodrink,lördags kväll

Hej!
Japp då har man suttit skiten igen då,men det var roligt.
Det finns nämligen två varianter av att sitta i skiten när man jobbar på krogen.1) alla klagar på maten, på servicen,maten är kall, köttet är segt, servitrisen är sur, just det bordet gästen fick passar inte, ville kanske ha ett fönster bord, hörn bord you name it. Det finns så mycket att klaga på så man undrar faktiskt varför dom är ute överhuvudtaget.Gå hem och var sur.!!!Laga nåt gott öppna en flaska rötjut och njut,för billigt blir det när du är hemma och maten blir precis som just du vill ha det.
2)Sen har vi den roliga sitta i skiten.När man helt plötsligt har en full bar ,när just den här dagen brukar vara min sämsta kväll.Lite folk och jag brukar få kämpa för att sälja nåt roligt.Tequila
Det är fullt, alla är glada och vill absolut ha den där goda drinken som jag föreslår.Musiken är jätte bra,så där som det alltid är när jag jobbar får jag höra och tequila ska dom ha.Högland ,lågland , långlagrad .Herregud då är det så kul.Allt tar slut, citron josen får jag pressa ala minut men här ska göras Annie Okley.Frozenska det va.Vägrar att säga att det är slut och rekommendera nåt annat.Gästerna har tålamod.Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.Om man gör det med glimten förstås.När det är den här roliga sitta i skiten då säger alla alltid hej tillbaks och jag älskar det när man säger hej.Hör inte det till vanligt vett att säga hej längre.Det är så många som inte säger det tillbaks.SKÄRPNING gäster.Om du går in på en restaurang eller vart som helst egentligen säg hej först eller svara när nån anna säger hej.I fredags sa en gäst att han inte sa hej för han ville inte bli placerad.OKEJ men vad tänkte han då.Ska jag vara tankeläsare då eller.
Det blir liksom lite roligare och bättre början om man säger Hej.

Nu till den fantastiska drinken som alla älskade
Muddla chilli,ingefära med lite sockerlag,Is i en shaker,häll i 5 cl garcia lemon,lite citron jos.Shake it baby
Smaka av,lite mer sockerlag?
Sila upp i ett coctail glas.Garnera med chilli
Smaklig drink!
 
Hej då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0