köp en triss

Hej på er!
Att bli av med handväskan är ju inte kul.Absolut inte när man har varit aspackad och man har minnes luckor.
Men hand väskan tappar man inte, den är liksom med.Sitter där på axeln tung som en tegelsten (ibland) och jag brukar undra vad jag igentligen har i den.När man gör en sån där handväske rensning så hittar jag massor av pennor. Det kan vara 10 st, bläck, tusch olika färger, ja( y name it) .Man kan tro att jag är pennoman.När jag rensar så lägger jag alltid  in dom på jobbbet för där har vi kris på pennor hela tiden.Det lustiga är att när jag jobbar så springer jag hela tiden runt utan pennor och på mitt jobb behöver jag verkligen dom.När jag tar upp beställningar tex, när en gäst har betalt med kontokort och dom ska skriva på slippen ect ect.Fast det är ju bra hjärnarbete föstås, att ta upp beställning utan block och penna.
Nu är det inte jag som har blivit av med min handväska och absolut inte jag som har varit aspackad.Det skulle aldrig hända mig......
Som sagt detta har hänt en gäst hos oss och självklart tror hon att nån har stulit den.Kvällen analyseras och hon var sist ut, med en annan gäst hos oss.Allt verkar konstigt för hon har ju betalt sin nota och då var väskan med.Hon bor runt hörnet men när hon vaknar så är inte väskan där.Självklart tror hon att vi har den och hon känner sig lugn.Den är BORTA, den finns inte hos oss och några dagar går.Dessa dagar går och självklart blir det diskutioner hur,vem kan ha tagit den.För oss är det inte kul för att då och då har vi fick tjuvar inne och det är ju faktiskt jul tider.HÅLL I VÄSKA o PLÅNBOK.
Kan det ha varit killen hon satt med?
Men han är en igenkänd gäst hos oss, som vi alla känner.Kleptoman?
Men så en vecka senare ringer polisen och hon får tillbaka väskan.Med ALLT i. Allt är kvar.Plånbok värsta glasögonen, allt hon uppgett fanns kvar.Sop gubbarna hade hittat den i en papperskorg på våran gata.Är det inte fantastiskt.Hur och vad som egenligen hände struntar vi i men gå och köp en triss.
GOD JUL

Kommentarer
Postat av: Catarina

Tycker allt att det är lite dålig uppdateringar på denna blogg ;-) Du måsste ordna länkar...min blogg och angelikas t ex puss,puss

2008-12-30 @ 20:31:12
URL: http://catarinasund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0